Apakah Pendapat Anda Tentang Perubatan Alternatif - Adakah saintifik?

Apakah Pendapat Anda Tentang Perubatan Alternatif - Adakah saintifik?

Apabila kita sakit kita mesti mempunyai ubat. Ia tidak terkejut bahawa kita berjumpa doktor dan makan ubat di bawah nasihat doktor. Adakah anda tahu apa ubat alternatif? Dan perkara yang paling penting adalah ia saintifik?

Malah, ubat khas termasuk, tetapi tidak terhad kepada bidang berikut: perubatan rakyat, perubatan herba, Arah aliran pemakanan, homeopati, rawatan tradisional, penyembuhan baru dan umur, kiropraktik, akupunktur, naturopati, urut, dan terapi muzik.

Apa yang akan ibu bapa lakukan apabila anak-anak mereka sakit? Adakah mereka menggunakan ubat? Biasanya, kanak-kanak mengambil makanan tambahan herba dari minyak ikan untuk ginseng, tanda betapa arus perdana perubatan telah menjadi. Lebih daripada satu dalam sembilan kanak-kanak dan remaja cuba remedi dan pilihan bukan tradisional lain, kerajaan AS berkata dalam kajian kebangsaan pertamanya penggunaan anak-anak muda ini rawatan kebanyakannya tidak saintifik.

Kajian menyeluruh menunjukkan kira-kira 2.8 juta orang muda di Amerika Syarikat memilih makanan tambahan. Ubat-ubat herba adalah jenis utama terapi khas untuk orang dewasa dan mereka yang di bawah 18. Di kalangan kanak-kanak, terapi seperti itu paling kerap diberi untuk kepala atau leher sakit, selsema dan kebimbangan.

Berikut adalah sesuatu yang ditulis oleh kanak-kanak. Mari kita baca bersama-sama. Beliau menulis seperti itu: Saya tidak makan sebarang ubat sebelum ini. Ibu saya akan membawa saya untuk doktor apabila aku sakit. Katanya, kita tidak perlu mengambil apa-apa makanan tambahan pemakanan atau sihat selagi itu kita menyimpan untuk diet yang betul dan senaman yang cukup. Jadi, saya bersenam di lepas 30 minit sehari.

Selepas membaca artikel ini, adakah anda mempunyai apa-apa pendapat tentang perubatan alternatif? Malah, Tidak seperti China dan India, perubatan alternatif di Nigeria adalah tidak mempunyai ilmu pengetahuan. Perubatan Alternatif, seperti menggunakan herba dan minyak pati, menjadi lebih dan lebih popular di seluruh dunia. Lebih-lebih lagi, ubat-ubatan herba Cina membentuk komponen penting dalam perubatan alternatif, yang mempunyai banyak saudara sebagai orang-orang yang mendapatkan rawatan perubatan konvensional. Perubatan Cina menjadi yang semakin menambah bahawa komponen perubatan alternatif utama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar