Pemulihan Pantas Untuk Poison Ivy

Pemulihan Pantas Untuk Poison Ivy

Racun ivy adalah salah satu tumbuhan yang paling biasa di dunia dan ia adalah salah satu yang lebih marah-marah. Jika anda bernasib baik daripada semua yang anda perlu adalah ruam menjengkelkan. Jika anda tidak daripada anda akan mempunyai lepuh bersama-sama dengan ruam.

Terdapat penawar yang anda boleh cuba - yang murah dan mudah untuk digunakan. Jika anda berasa seperti menggaru kulit jengkel anda menghentikan diri serta-merta. Ini hanya akan membuat masalah lebih teruk. Sebaliknya tuangkan satu sudu peluntur ke dalam cawan. Menggunakan bola kapas untuk menyerap peluntur dan kemudian meletakkannya di atas kulit. Ini akan memedihkan tetapi ia boleh membantu untuk mengeringkan kulit dengan cepat.

Menggosok alkohol adalah satu lagi ubat yang baik untuk menggunakan bukan peluntur. Ini adalah besar kerana bukan sahaja ia akan dapat mengeringkan kulit - tetapi ia juga akan membantu untuk membasmi ia dan mengambil apa-apa minyak urushiol ketinggalan. Pastikan anda tidak meletakkan terlalu banyak ini pada kulit. Anda perlu hanya cukup untuk menjaga ia.

Sebuah loji yang paling popular yang anda boleh mempunyai di tangan dalam kes ini berlaku adalah jewelweed. Sesetengah herba akan menggunakan daun tumbuhan ini untuk mengubati pelbagai masalah. Hack sehingga daun dan batang pokok dan menetapkan ia dalam air mendidih. Masak sehingga air oren. Apabila ia selesai tempat cecair ke dalam dulang kiub ais.

Apabila mereka dibekukan anda akan mempunyai keupayaan untuk menetapkan kiub pada kulit anda. Sejuk ini akan membantu untuk mengurangkan gatal-gatal dan kilang itu akan membantu untuk menyembuhkan kulit. Ini ubat ivy racun akan membantu melainkan anda menggunakan tumbuhan jewelweed kuning.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar